Vrijdag 11 augustus, zuidwaarts

11 augustus 2017 - Lillesand, Noorwegen

We blijven rijden tot we mooi weer hebben, en aan zee in Kristiansand en verder was het zon... We hebben een hele mooie plaats gevonden aan een fjordje, met picnictafels en zo. Geen bordje te zien dat je hier niet mag staan, hoera..
Alhoewel je mag wildkamperen in Noorwegen is het niet evident om een mooi plekje te vinden waar je een uitzicht hebt, niet in moerassig gras staat, toch redelijk horizontaal kan staan en ook màg staan. Van zodra je in de wijde omtrek van een camping komt, zijn alle parkingbordjes voor campers doorkruist met rode plakband, en hangen er zelfgeschreven "no camping" bordjes op de leuke plaatsjes. Blijkbaar is dit het werk van de campinguitbaters, maar je wil dan toch nie echt het risico nemen om daar toch te staan (zie dat ze 's nachts op je deur beginnen kloppen). Wij zijn brave mensen..
Nu pakken we het er een paar dagen van... een beetje aan 't water zitten en genieten van de zon...
B.t.w. gisteren praatten we met een Noor die vertelde dat dit de natste en slechtste zomer is sinds 1996...