Donderdag 3 augustus

3 augustus 2017 - Geiranger, Noorwegen

2de dag bij de Geirangerfjord
Opgestaan met 't zonnetje aan een fjord, wat wil je nog meer...
Vanochtend hebben we zoals èchte toeristen een cruise op de Geirangerfjord gemaakt... Mèt audiobegeleiding! Je krijgt een stukje geschiedenis te horen over het ontstaan van de fjorden (zoek het gerust zelf op als je 't ook wil weten), over het leven in Geiranger -vooral dan in de winter- en over de verschillende watervallen langs deze fjord...
Vandaag ligt er een cruiseschip vol Duitsers en een sjiek Hollands cruiseschip Koningsdam vol Hollanders voor anker... In het dorpje hoor je vandaag dus Duits en Hollands .
Rond de middag zijn we dan vertrokken voor een (naar onze normen) serieuze wandeling omhoog in de bergen. Vanop grote hoogte konden we onze vakantiewoning op wielen zien staan...
En dan nog een kort zwemtje gedaan in het brrrrr fjordwater... een mens koelt rap af hoor dan... Vanavond maakt de chef een zalmpapillotte klaar op de bbq.... leve de Noorse visvangst (en leve mijn chef)...