29 juli... Oslo-Kristiansund regio

30 juli 2017 - Lysøya, Noorwegen

Wat een rit van Oslo naar boven.... eerst is dat gewoon mooi, via Lillehammer, maar als je aan Dombås naar links richting Åndalsnes rijdt... amai... zo'n mooie route hebben we nog nooit gereden..
En je passeert massa's kleine watervallen, maar ook een grote waterval...Hans was ervan overtuigd dat het een BrugseZotWaterval was, maar het was de Vermafossen waterval in Verma (Verma is zeker voed voor veel klopklop mopjes).
Maar we hebben gereden met grote open ogen en onder de indruk...
Watervallen, bergen met sneeuw, wildwaterrivier... en dan fjorduitlopers (voor ons een fjordbegin) waarlangs we reden met de zon die al dat water deed glinsteren...
Rond 20u waren we aan de Atlantische kustweg, beschreven als de mooiste fietsroute van Noorwegen... Een reeks speciale bruggen die de eilandjes verbindt... en één brug is zo hoog dat ik er waarschijnlijk met trillende beentjes zal over fietsen zondag...

Op de camping hadden we nog alle tijd om te eten want om 22u30 was het nog steeds licht buiten...