Dag 3

28 juli 2017 - Oslo, Noorwegen

Gisteravond een dag vroeger dan gepland ingescheept in Grenaa DK naar Varberg S. Een vaart van 23u50 tot 4u30 waar je maar nu en dan een tukstje kan doen...

Na het afschepen reden we nog een stukje door en dan een paar uurtjes geslapen onderweg...

Camperparking aan de waterkant, op 20 minuutjes van centre ville Oslo...
Na nog een tukje zijn we per fiets de stad ingetrokken en rondgefietst naar Vigelandpark met meer dan 200 prachtige beelden van mannen en vrouwen en kinderen.. Dan naar Akerbrygge, een trendy buurt aaan het water, waar de cruiseschepen binnenvaren. Een hele gezellige buurt met massa's restaurants en houten steigers met trapjes voor de zwemmers.. zo leuk zeg.... Strakke maar geen koude architectuur, duidelijk de betere buurt (alhoewel het deel vd stad dat wij gezien hebben overal betere buurt leek...)

En dan de lekkerste hamburger ooit gegeten bij Jamie Oliver's Italian restaurant... Als het dan toch overal duur is kun je zowel eens daar eten want dat is dan ongeveer dezelfde prijs...

Morgen vertrekken we richting het bovenste deel van onze reis in Noorwegen en dat is ongeveer in t midden Kristiansund...