31 juli Ålesund

31 juli 2017 - Ålesund, Noorwegen

Beetje slecht geslapen.. al dat daglicht tot 's avonds laat werkt blijkbaar op mij...
Maar die zonsondergang gisteravond.... en de weerkaatsing vd wolken op het water vanochtend.... nie normaal - echt nie... ik zal mijn laatste foto van gisteravond en de eerste van vanochtend seffens hierbij zetten...
Vandaag zijn we van Kårvag naar Ålesund gereden, zo'n 60 km, vooral langs de kust en met een ferry van Molde naar Vestnes... We passeerden Male en ik had geen idee da5g we zo dicht bij huis zaten...
We zijn opgestaan met prachtig weer en dat heeft wel tot 10 u vanochtend geduurd... dan is het beginnen regenen tot 17u... Maar zelfs in dreigend en donker of bewolkt weer blijven de fjorden en de zee met op de achtergrond de bergen indrukwekkend..
Ålesund is een Jugendstil-stadje en leuk om te bezoeken; de Hurtigrutten postboot passeerde hier ook net.
Morgen gaan we nog een wandeling doen en het standbeeld van Rollo vereren (wie de Vikings-serie zag begrijpt mij wel)