1 augustus Ålesund - Eidsdal

1 augustus 2017 - Norddal, Noorwegen

Gevarieerde dag vandaag... eerst nog in Ålesund wat sightseeing en de beklimming Van De Felstua bijna gedaan, en dan terug richting Ålesund om de Trollstigen op te rijden... De Trollstigen is een -volgens de boekskes- adembenemende weg die met haarspeldbochten steil naar boven gaat langs watervallen en prachtige zichten... De boekskes hebben gelijk!
Ik zat te genieten (alhoewel nu en dan met alle spieren dichtgenepen als ik aan de afgrondkant zat) terwijl Hans zeer geconcentreerd reed want je had maar nu en dan een verbreding van de weg om een tegenligger te kruisen.... Boven kon je dan op de 'uitkijkplateaus' staan voor de panorama-foto's... Met een klein hartje ging ik er ook op staan en 't was de moeite... Je kon de weg onder je zien kronkelen...
In de verdere rit weer een prachtige waterval gezien en zo verder gereden tot de ferry (Brian was er niet)...
Overzet genomen richting Eidsdal en dan een klein baantje genomen waardoor we op een paradijselijke plaats aan de fjord staan. Er staat wel ergens een bordje No Camping maar we parkeren hier uiteindelijk maar (en okee ook bbq'en en we slapen een beetje tijdens de nacht )...