Maandag 7 augustus, Bergen en Hardanger

7 augustus 2017 - Bergen, Noorwegen

Met de zon opgestaan en verder naar Bergen gereden. Volgens de statistieken regent het 264 dagen per jaar in Bergen, maar nu eens niet als wij er waren... althans tot de middag want dan waren de druppeltjes daar. Bergen is een mooie en gezellige (hanze)stad, met de typische gekleurde huisjes. De vismarkt daar was een belevenis (ja wij zijn een andere vismarkt gewend)... Drukte, massa's vis (logisch) en zowel rauwe vis als klaargemaakte visgerechtjes die keilekker ruiken naar kruiden en look enz.... Maar dan de prijzen... om U tegen te zeggen en inderdaad zoals beschreven staat veeeeel te duur. Wij hadden wel interesse in een lekker kreeftje dat lag te lachen naar ons... Voor 2000NOK (iets meer dan € 200) mochten we 't meenemen, maar we hebben 't beestje maar laten liggen..
We hebben ene Thorstein leren kennen, een zeer vriendelijke Noor die ons zijn prachtige buurt heeft laten zien en ons ook toonde waar we wèl vis konden kopen... Dus voorgerecht vis vanavond!
Daarna richting Hardanger touristroute naar de Hardangervidda (soort hooggebergte-vlaktes) waar we morgen gaan wandelen. Ajaa hé als je al boven in de bergen vertrekt op wandeltocht is het niet zo steil meer hé....